در جلسه ای با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی؛ پیشرفت پروژه راه آهن رشت – کاسپین مورد بررسی قرار گرفت
جارستان: در جلسه ای با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه راه آهن رشت – کاسپین بررسی و بر ضرورت اتمام پروژه تا خردادماه سال ۱۴۰۰ تأکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ جلسه بررسی وضعیت
جارستان: در جلسه ای با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه راه آهن رشت – کاسپین بررسی و بر ضرورت اتمام پروژه تا خردادماه سال ۱۴۰۰ تأکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ جلسه بررسی وضعیت پیشرفت پروژه راه آهن رشت – کاسپین با حضور استاندار گیلان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و شماری از مدیران کل استانی در دفتر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار و بر ضرورت اتمام پروژه تا خردادماه سال ۱۴۰۰ تأکید شد.
شتاب در اجرای ابنیه فنی همچون پل ها ، آزادسازی مسیر، تأمین مصالح مورد نیاز پروژه از طریق سه سد سنگر، تاریک و منجیل و نیز تعریض جاده ها در محورهای امام زاده هاشم به رودبار و پونل به خلخال از مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.
همچنین جابجایی تأسیسات معارض موجود در مسیر ریلی رشت کاسپین توسط شرکت های آب و فاضلاب، برق، مخابرات و گاز و انجام کار حتی الامکان در سه شیفت کاری از دیگر موارد مورد تأکید در این جلسه بود.
مقرر شد تأمین منابع مالی این پروژه به میزان دو هزار میلیارد ریال صورت گیرد.
همچنین پیشرفت باقی مانده پروژه آزادراه رشت قزوین محدوده منجیل و رودبار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن اشاره به تأمین منابع مالی مورد نیاز ، بر انجام کار در سه شیفت کاری، جابجایی تأسیسات و اتمام پروژه تا خردادماه سال ۱۴۰۰ تأکید شد.
راه آهن رشت – کاسپین به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت – انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح ، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود . اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آبهای آزاد بینالمللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.
نیمه دوم شهریورماه امسال یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.
عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه در حال انجام است.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰